Toyota, Türkiye'den 2021 yılı için hibrit motora sahip 28 bin filo aracı talebi aldı. Ocak ve şubatta Türkiye'de hibrit otomobillerin toplam pazardan aldıkları pay yüzde 8,7 seviyesine yükselirken, dizellerin payı yüzde 27,4'e geriledi. Her 100 hibrit aracın 90'ı Toyota logosu taşırken, ocakta satışı yapılan 7 bin 442 Corolla modelinin yüzde 47'si hibrit versiyon oldu.
Tüm dünyada 17 milyon satış adedine ulaşan Toyota hibrit otomobillerin özellikle şehir içi kullanımlarda büyük oranda emisyon salımı olmuyor. Hafif hibritler başta olmak üzere diğer hibrit araçlardan farklı olarak kullanım süresinin yüzde 50'sini elektrikli motor ile katederek yakıt tasarrufu sunuyor. Hibritler ayrıca, hafif hibritlere göre çok daha güçlü elektrik motoru ve aküsü sayesinde anında güç ve hızlanma da sağlıyor.
"Hibrit otomobil talebi katlanarak artacak"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, salgın döneminde alınan önlemlerin Türkiye ve dünyadaki olumlu çevresel etkilerini yakından gözlemlediklerini belirtti.
Kişisel çevreci hibrit araç talebinin özel kurumlara, kamu kurumlarına ve filo taleplerine yoğun olarak yansıdığını aktaran Bozkurt, 1-2 yıl önceden başlayan ve bu yıl artarak devam eden hibrit otomobil taleplerini karşılamak ve yeteri kadar araç bulmak için yoğun bir şekilde çalıştıklarını bildirdi.