Dünyanın en büyük alternatif yakıt teknolojileri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü konu ile ilgili, “Sıfır emisyon hedefi önümüzdeki 10 yılda gerçek hale gelecek. Geçiş döneminde ise LPG’li araçların önemi artacak. Yakın gelecekte içten yanmalı motorların yalnızca LPG ve türevi alternatif yakıtlarla çalışacağını söyleyebiliriz” açıklamasında bulundu.
Küresel Isınma sonucu meydana gelen İklim Değişikliği hayatımızın bir parçası haline geldi. 2020 yılının ilk aylarında Avustralya’yı dumana boğan büyük yangın, uzaydan dahi takip edilebilen bir çevre felaketi yaratmıştı. Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrasya coğrafyasında ise yağış rejimlerinin değişmesi, kuraklığın bir gerçek haline gelmesine neden oldu. 2020 Davos Zirvesi ile başlayan, Avrupa Parlamentosu’nun 2030 emisyon hedeflerini açıklamasıyla devam eden süreçte geçtiğimiz Kasım ayında İngiltere, ‘Yeşil Plan’ adını verdiği ‘sıfır emisyon’ hedeflerini ortaya koydu. Yeşil Plan kapsamında İngiltere’de 2030 yılında benzinli ve dizel araçların satışı yasaklanacak. 2020’nin son günlerinde ise benzer bir karar Japonya’dan geldi. Japonya Başbakanı Yoshihide Suga, ‘2050 yılına kadar sıfır sera gazı emisyonu’ hedefi kapsamında benzinli ve dizel araçların satışını kademeli olarak durduracaklarını duyurdu. Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü, sıfır emisyon hedeflerinin bir anda gerçekleştirilemeyeceğine dikkat çekerek, geçiş sürecinde LPG’li araçların önemli bir rol oynayacağını söyledi.