Fransız milletvekilleri, yolculuğun trenle iki buçuk saatten kısa bir süre içinde tamamlanabilmesi halinde iç hat yollarının kaldırılması yönünde oy kullandı. İklim değişikliğiyle ilgili hızlı ve kararlı eylem çağrılarının yapıldığı bu dönemde tasarı, yasalaşmak üzere Fransız Senatosu'nda görüşülecek.
Tasarının ilk halinde amaç yolculuğun dört saat veya daha kısa sürede yapılabileceği tüm uçuşları yasaklamaktı. Bu Fransa sınırları içerisindeki tüm iç uçuşlarıkaldırılması anlamına geliyordu. Koronavirüs pandemisi nedeniyle zor günler geçiren Air France bu fikre karşı çıkınca süre iki buçuk saate indirildi.
Öte yandan Fransız tüketici grubu UFC-Que Choisir, dört saatlik rotalarda "ortalama olarak, uçağın yolcu başına bu trenlere kıyasla 77 kat daha fazla karbon salınımı gerçekleştirdiğini" gerekçe göstererek, tasarının ilk halinin sürdürülmesi çağrısında bulundu. Bu güzergahlardaki tren yolculuklarında süre kaybının 40 dakikayı aşmayacağı da belirtiliyor. Üstelik seyahat maliyeti de çok daha ucuz olacak.
Havayolu taşımacılığı yapan şirketler ise tasarıya temkinli bakıyor. Bu nedenle Fransa'nın Sanayi Bakanı Agnes Pannier-Runacher, hem iklim değişikliğiyle mücadeleyi dengelemenin hem de mücadele eden işletmeleri desteklemenin mümkün olduğu konusunda ısrar ederek, "Şirketlerimizi desteklemeli ve yol kenarına düşmelerine izin vermemeliyiz" dedi.
Tasarı bu haliyle yasalaşırsa Paris'ten Nantes, Bordeaux ve Lyon'a gerçekleştirilecek olan yolculuklarda demiryolu taşımacılığının payı daha da artacak. Üstelik bu rotalarda zaman kaybı, havayolu ulaşımı ile kıyaslandığında büyük bir fark oluşturmayacak seviyede.
Yolcu sayıları açısından, etkilenen ana havalimanı, çoğu ulusal kısa mesafeli uçuşun gerçekleştiği Paris'teki Orly Havaalanı olacak. Fransa'nın başkentinde bulunan ve dünyanın en yoğun hava trafiğine sahip havaalanlarından biri olan Charles de Gaulle / Roissy havaalanı üzerinden gerçekleşen uçuşlar bu süreçten etkilenmeyecek.
Gelişmeleri yakından takip eden Hollanda ve Avusturya'nın da iklim krizi konusunda yeni adımlar atmayı hedefleyen Avrupa ülkeleri arasında yer alıyor. Her iki ülke de küresel iklim krizi için kendi sınırları içinde başlayacak bir dönüşümü gerçekleştirmenin planlarını yapmakla meşgul.
Avusturya hükümeti, geçtiğimiz Haziran ayında 350 kilometreden daha kısa tüm uçuşlarda 30 euroluk bir vergi uyguladı ve trenle üç saatin altında yapılabilen iç hat uçuşlarını yasakladı. Avusturya Havayolları, sera gazı emisyonlarının azaltılmasına bağlı olarak hükümetten fon aldıktan sonra turistleri için oldukça popüler olan Viyana-Salzburg rotasında ek seferler gerçekleşmeye başlandı.
2019'da Hollandalı milletvekilleri, Amsterdam'ın Schiphol havaalanından Brüksel'deki Zaventem havaalanına uçuşları yasaklamak için oy kullandı. Ancak bu bu karar dolaşım özgürlüğü ile ilgili Avrupa Komisyonu düzenlemelerini ihlal olarak görüldüğü için askıya alınmıştı.
Fransa kısa mesafe uçuşları yasaklıyor!
Fransa, havayolu taşımacılığını etkileyecek bir adım atmayı tartışıyor. Küresel iklim krizi ile mücadele kapsamında harekete geçen Fransa'da kısa mesafe uçuşların yasaklanması gündemde. Bu sayede karbon salınımını azaltmayı hedefleyen Fransa, iki buçuk saatten kısa süren yolculuklarda demiryolu taşımacılığını özendirmek istiyor.
YORUM EKLE
1
Dünya ekonomisi iklim krizi nedeniyle yüzde 18 küçülebilir
2
'Beyaz altın' Araban sarımsağında hasat...
3
Meteoroloji uyardı! Sıcaklıklar 30 dereceyi aşacak
4
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 2021 yılı yer...
5
NASA’nın ilgisi, Salda Gölü’ndeki tahribatı...
6
Elektrikli motorların tasarımı AB mevzuatına uyumlu...
7
Elektrikli araç satışlarında Avrupa ilk kez Çin'i...
8
İklim değişikliği ve Türkiye: 2021 yılına dikkat
9
İklim krizi: 5 ülkeden 5 gencin kampanyaları ve...
10
Yurttaşlardan Aynı Derede, "ki̇rli̇ Su, Temi̇z...
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler