Hükümetlerarası İklim Değişikliği Paneli’ne (IPCC) göre orman, arazi ve tarım endüstrilerinden kaynaklanan ormansızlaşma, yıllık küresel seragazı emisyonlarının yaklaşık %11’ine katkıda bulunuyor.
Bu sektörlerdeki şirketlerin emisyonları azaltmasını sağlamak, küresel ısınmayı sınırlamak için oldukça önemli. Bu şirketlerin düzinelercesi yakın zamanda 2050 veya daha erken bir tarihte net sıfır emisyona ulaşmayı ya da küresel sıcaklık artışlarını 1,5 derecede tutmayı taahhüt etti.
BM destekli “Sıfıra Yarış” tarafından yaptırılan yeni bir analize göre, net sıfıra ulaşmak için ormansızlaşmadan arındırılmış bir tedarik zinciri “bilimsel bir gereklilik”.
Çalışmada, yaklaşık 150 firmadan sadece dokuzunun ormansızlaşma konusunda güçlü ilerleme kaydettiği bulundu.
Ormansızlaşma, bu sektörlerdeki firmalardan kaynaklanan toplam emisyonların yarısını oluşturan bir etken. Analiz, şirketlerin %90’ından fazlasının net sıfır hedeflerini kaçırma riskiyle karşı karşıya olduğunu gösteriyor.
Çalışma, harekete geçmeyen herhangi bir şirketin adını vermedi. Ancak bazı firmaların ormansızlaşmayla mücadeleyi net sıfır geçiş planlarının önemli bir parçası haline getirdiğini söyledi. Bunlar arasında tüketim devleri Nestlé SA (NESN.S), PepsiCo Inc (PEP.O), Unilever (ULVR.L), Mars ve Colgate-Palmolive (CL.N) ve Brezilyalı kağıt ve kağıt hamuru üreticisi Suzano (SUZB3.SA) yer alıyor.