Poseidon İlkeleri, finansal kurumların borç portfolyolarının kabul edilen iklim hedefleriyle uyumlu olup olmadığını değerlendirmek ve açıklamak için bir yol görevi görüyor. Bankalar bu ilkeleri, iç politikaları, prosedür ve standartları aracılığıyla ve Birleşmiş Milletler’in (BM) nakliye kurumu olan Uluslararası Deniz Organizasyonu’nun (IMO) yasaları kapsamındaki gemiler tarafından güvence altına alınan tüm kredi ürünlerinde uygulayacak. İlkeler, deniz tedarik zinciri boyunca sorumlu çevresel yönetimi ve sosyal olarak sorumlu davranışı teşvik etmeyi hedefliyor.
ING’nin Global Nakliye Finansmanı Müdürü Stephen Fewster konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Bankalar sürdürülebilir kalkınma adına önemli bir rol oynuyor. Poseidon İlkeleri, Paris Anlaşması uyarınca küresel ısınmayı 2 derecenin altında tutma hedefini uygulayan Terra yaklaşımımıza mükemmel bir şekilde uyuyor. İlkeler, hedefimizi desteklemek için bu yaklaşıma entegre edilecek. Birçok bankanın düşük karbonlu bir gelecek için işbirliği yaptığını görmek çok cesaretlendirici ve bunun bir parçası olmaktan çok memnunuz” dedi.
İlkeler; Küresel Deniz Forumu, Rocky Dağları Enstitüsü ve Londra Üniversite Koleji Enerji Enstitüsü’nün yanı sıra gemi sahipleri, kiralama şirketleri ve sınıflandırma toplulukları gibi sektörün önde giden isimleriyle küresel nakliye bankalarının işbirliği ile geliştirildi. İlkeleri benimseyen diğer 10 banka arasında Citi Bank, Amsterdam Ticaret Bankası ve Société Générale gibi bankalar yer alıyor. Bütün bankalar, küresel nakliye finansmanı portfolyosunun %20’lik bir kesimini temsil ediyor. İlkelere gelecekte başka bankaların da katılması bekleniyor.
Poseidon İlkeleri, Nisan 2018’de IMO’ya üye devletler tarafınca kabul edilen seragazı emisyon planıyla da uyumlu. Strateji, uluslararası nakliye sektörünün yıllık seragazı emisyon oranlarını 2050’ye kadar, 2008 yılı oranlarına göre en az %50 azaltım gerektiğini belirtiyor ve sıfır emisyonun altını çiziyor.