Trabzon’da ulaşımı kolaylaştırma amacı ile yapılan Kanuni Bulvarı projesi kapsamında doğal sit alanı Boztepe’de ormanlık alanda yol ve tünel çalışmaları başlatıldı. Doğa ve Tarihi Değerleri Koruma Derneği Başkanı Doç. Dr. Coşkun Eruz, çalışmalarla tepenin görünümünün bozduğu ve kent siluetine zarar verildiğini belirterek, “Mutlak korunması gereken bir alan, yol yapılarak tahrip ediliyor. Maalesef Boztepe’ye müdahale ederek bugünü kurtarıyoruz ama geleceği kaybediyoruz” dedi.
Trabzon’da, 28 kilometre uzunluğundaki, 12 köprülü kavşak, 17 tünel ve 55 köprüden oluşacak olan Kanuni Bulvarı projesinin çalışmaları sürüyor. Karadeniz Sahil Yolu’nun Yıldızlı mevkisinden başlayarak Trabzon- Maçka yolu Gözalan mevkisinde sona erecek ve yaklaşık 2 milyara mal olacak projenin, 2020’de tamamlanması bekleniliyor.
"Alternatif yol üretmek yerine Boztepe tahrip ediliyor"Proje kapsamında kentin önemli seyir teraslarından biri olan ve 2017 yılında ‘Doğal Sit-Nitelikli Doğal Koruma Alanı’ olarak tescillenen Boztepe’de ormanlık alanda başlatılan yol ve tünel inşaatı çalışmaları tepki görüyor. Kent sakinleri, bazı akademisyenler ve şehir plancıları, viyadükle bağlanması planlanan tünel ve yol çalışmalarının ağaçlarla kaplı tepenin görünümünü bozduğu, kent siluetine zarar verdiğini öne sürerek çalışmalara tepki gösterdi. Bazı uzmanlar ise alternatif yol üretmek yerine Boztepe’nin tahrip edildiğini belirtti.
"Üzerine düşünülmedi ve kolaya kaçıldı"Projenin şehir trafiği açısından zorunlu olduğunu söyleyen Trabzon İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Muzaffer Aydın, projenin planlama aşamasında meslek örgütlerinin ve uzmanların görüşlerinin dikkate alınmadığını belirterek, “Planlamalarda pek çok alternatif olmasına rağmen üzerine düşünülmedi ve kolaya kaçıldı. Yolu planlayan kişi bile, yolun yapılan kısmıyla ilgili hoşnut olmadığını ve çirkin yapıldığını söylüyor. Boztepe sit alanıdır ve buna rağmen yol yapılmasına izin verdiler. Yeşilin ortasında gri bir görüntü oluştu. Boztepe’yi maalesef tam ortasından hançerledi. Buna izin verenler, kötü görüntüyü düzeltmek için tünelin üst kısmına peyzaj düzenlemesi yapılmasına müsaade etmeli. Aksi halde Trabzon için çok çirkin bir görüntü olarak kalacak” dedi.
Şehir Plancıları Odası Trabzon Şube Başkanı Ercan Şen de, 1989 yılında planlanan Kanuni Bulvarı projesinin, Karayolları Genel Müdürlüğü uhdesine geçtikten sonra değişikliğe uğradığını söyleyerek, “Yolla ilgili güzergah sürekli değişti, defalarca meclis kararı alındı ve revizyona uğradı. Güzergah ortaya çıktığından beri odamız olarak, yolun batı yönünden gelip kuzey ile güney arasındaki bağlantıyı kestiğiyle ilgili itirazlarda bulunduk. Kent içi yol olmaktan uzaklaşıp, transit yola dönüştüğünü, bazı mahalleler arasında ulaşımı ortadan kaldırdığını kenti bir eşik haline getirdiğini beyan ederek hukuki yollara başvurduk. 6 davamızın 2’sini kazandık. 4 davamız ise halen sürüyor” diye konuştu.