WASHINGTON – Ülkenin en büyük yolcu ve kargo havayollarının üst düzey yöneticileri, uçaklardan kaynaklanan emisyonların azaltılması ve düşük karbonlu havacılık yakıtları için teşvikler sağlanması hakkında konuşmak üzere Cuma günü önemli Biden yönetim yetkilileriyle bir araya geldi.
Beyaz Saray, iklim danışmanı Gina McCarthy ve Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg ile yapılan görüşmenin ekonomi politikasına da değindiğini ve COVID-19’un yayılmasını engellediğini söyledi – seyahat, virüs için bir vektör oldu. Ancak endüstri yetkilileri, emisyonların tartışmaya hakim olduğunu söyledi.
United Airlines CEO’su Scott Kirby’nin yönetim yetkililerinden karbonu atmosferden uzaklaştırmak için sürdürülebilir havacılık yakıtı ve teknolojisine yönelik teşvikleri desteklemelerini istediğini söyledi. Aralık ayında United, kısmen Occidental Petroleum’a ait bir karbon yakalama şirketine açıklanmayan bir miktar yatırım yaptığını söyledi.
Bir Birleşmiş Milletler havacılık grubu, biyoyakıtların birkaç yıl boyunca küçük bir havacılık yakıtı kaynağı olarak kalacağı sonucuna vardı. Bazı çevreciler, biyoyakıtlar için kırılmalar yaratmak yerine Biden yönetiminin uçaklara daha sert emisyon standartları uygulamasını tercih ediyor.
Biyolojik Çeşitlilik Merkezi’nde iklim kanunu yetkilisi olan Clare Lakewood, “Biyoyakıtlar, hava yolculuğunu karbonsuzlaştırmayan yanlış çözümlerdir” dedi. “Uçak emisyonlarına ilişkin gerçek eylem, kirli, eskimiş uçakların aşamalı olarak kaldırılmasını, operasyonel verimliliklerin en üst düzeye çıkarılmasını ve elektrifikasyonun hızlı gelişimini finanse etmeyi gerektirir.”
Uçaklar, iklim değişikliğine neden olan emisyonların küçük bir bölümünü oluşturuyor – yaklaşık% 2 ila% 3 – ancak payları hızla artıyor ve seyahatteki küresel büyümeyle birlikte yüzyılın ortalarında kabaca üç katına çıkması bekleniyor.
Havayolu ticaret grubu, ABD’li taşıyıcıların 1978’den beri filolarının yakıt verimliliğini iki katından fazla artırdığını ve karbon emisyonlarında daha fazla azaltma planladığını söylüyor. Ancak bağımsız Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi, yolcu trafiğinin yakıt verimliliğinden neredeyse dört kat daha hızlı büyüdüğünü ve 2013 ile 2019 arasında emisyonlarda% 33 artışa yol açtığını söylüyor.
Ulaştırma grubu araştırmacılarının tahminlerine göre ABD, uçak karbondioksit emisyonlarının yaklaşık% 23’ünü oluştururken, onu% 19 ile Avrupa ve% 13 ile Çin izliyor.
Beyaz Saray, Buttigieg ve ekonomi danışmanı Brian Deese’in McCarthy’nin, havayolunun CEO’larının iklim değişikliğiyle mücadele için mevcut ve gelecekteki çabalar hakkında konuştuklarını duydukları için “minnettar ve iyimser” olduklarını söyledi.
Amerika Havayolları ticaret grubu başkanı Nicholas Calio, değişimin olumlu olduğunu söyledi.