Bir önceki yıl da Oslo belediyesi 700'den fazla araç park noktasını şehir merkezinin dışına taşımış bu alanlar insanların oturması için banklara, bisiklet bağlama yerlerine ve yürüyüş yollarına dönüştürülmüştü. Kalan 50 park noktası da yalnızca engellilerin ve yerel işletmelerin kullanımına bırakıldı.
Oslo Belediye Başkan Yardımcısı Hanna Marcussen konuya ilişkin verdiği demeçte "Bir paradigma değişimi gerçekleştiriyoruz. Araçlar için tasarlanmış şehri insanlar için yeniden planlıyoruz" diyor.
Plana göre şehir araçlardan arındıkça yeni bisiklet yolları, yeni kamusal alanlar ve yeni toplu taşıma sistemleri getirilecek ve tüm bu yatırımların maliyeti Oslo civarındaki ücretli otobanlar ve tünellerden karşılanacak.
Sıfır emisyona sahip ilk başkent mi olacak?
Şehir içine yalnızca emniyet-güvenlik araçları, acil durum araçları, ticari kargo araçları ve engellilere ait araçlar girebilecek. Avrupa Birliği'nde yeni emisyon hedeflerinin yürürlüğe gireceği 2020 itibarı ile Oslo'de tüm emisyonlarda 1990 verilerine kıyasla yüzde 50 düşüş yaşanacağı öngörülüyor. Şehir 2030'da ise sıfır emisyona sahip ilk başkent olabilir.
Güncelleme Tarihi: 07 Haziran 2019, 19:10